søndag 23. oktober 2011

Båtvask og setting av løk

Denne helga var ganske grei. Muring av peis var ferdig forrige helg, så denne helga var det tur for å ta båten. Lørdag gikk med til spyling og vasking. Siden jeg ikke har strøm i naustet, og jeg bruker trykkspyler, måtte jeg derfor dra med meg et aggregat ned til nauset, for å få strøm. Regnvann hadde jeg allerede samlet opp i to tønner tidligere. Sa jeg forresten at forrige helg kjørte jeg motoren i ferskvann?
Søndag var det tid for å sette påskeliljeløker. Men før det måtte vi kikke litt på de to nøtteskrikene som besøkte foringsplassen vår. Fin fugl. Den er litt sky, men denne gangen gikk det ganske greit da den var mer opptatt av katten enn av meg med fotoapparat. I tillegg hadde vi også besøk av spettmeis i dag.



Etter fotografering av fuglene måtte jeg få løkene ned i jorda. 100 stk skulle finne sin plass mellom røtter og steiner. Jeg hadde jo mye påskeliljer tidligere også, men jeg mesteparten frøys sist vinter da få av dem kom opp og de som kom opp var små og pistrete. Det merkelige var at jeg ikke så snurten av disse gamle løkene da jeg gravde ned de nye. Merkelig hvor fort de har gått i forråtnelse.
Men til neste april blir det 100 eller flere påskeliljer på rekke og rad.



Vær: Opphold, noe sol, 12-13 grader

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar