onsdag 27. mars 2013

Frosset vann ...

... og da tenker jeg ikke på dammen bortenfor hytta men på vannet i røret inn til hytta. To uker før påske var alt vel, men når er det frosset. Det var nok helga før påske som ødela alt. Da var det nemlig minus 18 grader på det meste, og det er mye ute på kysten.
Hver søndag ettermiddag tømmer jeg rørene før vi drar hjem. Men det er tydeligvis ikke nok. Sannsynligvis er det ikke tilstrekkelig med fall i røret over alt og vann kan bli liggende igjen i lommer.
Men vi greier oss allikevel. Drikkevann og vann til matlaging henter vi hos naboen. Dovann henter vi i en gammel brønn, et oppkomme som ble brukt før hyttene fikk innlagt vann.


Jeg måtte hogge meg gjennom 15 cm is før jeg fikk tak i vannet i brønnen.


Nytt prosjekt i sommer er å lage strømkabel i vannrøret helt ned til stoppekranen mot kommunens vannledning. Det har sine utfordringer fordi distansen er på cirka 100 meter og det må sannsynligvis brukes spesiallagede kabellengder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar