søndag 4. november 2012

Mye fugleliv på foringsplassen i dag

I dag var været enda finere. Det hadde vært litt frost om natta. Ut over formiddagen varmet solen ganske bra. Vinden fra i går hadde stilnet. Solen er ganske lav nå om dagen. Bildet nedenfor viser baksiden av hytta i sollys midt på dagen.


Fuglene var ganske aktive på foringsplassen i dag. De lot seg lett fotografere. Jeg stod bare en meter fra fuglene da jeg tok disse bildene.
Som du ser av bildene er det meiser det dreier seg om. Jeg har tidligere hørt at disse er ganske uredde i sammehenger som dette. Ja jeg har også hørt at du kan få de til å spise fra hånda. Det får jeg prøve en annen gang.
Bildene viser følgende meiser: toppmeis, spettmeis og granmeis.




Dersom meiser er uredde kan vi ikke si det samme om nøtteskriken. Bildet nedenfor er tatt fra vinduet. Nøtteskriken flyr med en gang den ser noe som beveger seg i vinduet, altså inne i hytta. To nøtteskriker var på foringsplassen både titt og ofte i dag.


I tillegg både hørte og så vi en flaggspett i dag. Den var også frampå og prøvde seg på solsikkefrøene. Jeg fikk ikke noe bilde av flaggspetten i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar