lørdag 3. november 2012

Tur i skumringstimen

Fint vær hele i hele dag. Sol og 6-7 grader. Dagen gikk med til å kutte greiner med greinkutteren. Dette var greiner som lå igjen fra tidligere i høst da vi hogget ned en del trær.
I tillegg monterte jeg opp den nye sirkelsagen min. Sagen er av type Bosch og er montert på et stativ. Grunnen til ny sirkelsag var at den jeg hadde brente jeg motoren på. Nå har jeg ny sag som er mye bedre enn den forrige.
I fire-femtiden om ettermiddagen gikk vi en tur langs veien bortover til grenda som vi kaller for bakkebygrenda. Rett foran oss så vi et lyssterkt himmelobjekt stige opp over fjellene der vi vanligvis ser fullmånen stige opp om høsten. De vi så var planeten Jupiter. Du har sikkert sett den tidlig om kvelden der den stiger opp i retning nord-øst.


Her er vi på vei tilbake til hytta igjen i retning vest der sola nettopp har gått ned.


Seinere på kvelden tok jeg dette bildet av hytta slik den ser ut fra stien på vei opp fra parkeringsplassen. Bildet er tatt med åpen lukker i cirka 10 sekunder. Lyset kommer fra en lommelykt som jeg veivet fram og tilbake. Du kan se meg nederst til venstre i bildet.


Vær: Sol, 7-8 grader. Litt vind opptil frisk bris i retning sør-øst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar