fredag 5. september 2014

Nordlyset er tilbake ...

... dvs kveldene er igjen mørke slik at det kan sees. I kveld fredag var det lett skydekke først på kvelden. Men nordlyset kunne skimtes gjennom skydekket slik som vist på bildet nedenfor.


Skydekket forsvant etter hvert. Men det gjorde også nordlyset. Men litt fikk jeg allikevel med meg før det ble stille. Dette bildet tatt fra terrassen viser nordlystet på sitt sterkeste denne natta.


Etter at jeg tok bildet fra terrassen gikk jeg ned til vika dere båtene ligger. Jeg satt i stranda fra kl 00:00 til 02:00 og håpte på de store bølgende nordlysblaffene. Men de kom ikke. Klokka 02:00 natt til lørdag gikk jeg tilbake til hytta igjen. 
Men bevares det var noen fine timer i stranda. Litt nordlys var det jo, og i sjøen var det morild. Blikkstille på sjøen var det også, og temperaturen var fine 13-14 grader midt på natta så jeg hadde det fint.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar