torsdag 31. august 2017

Dagens fuglefangst

Jeg hørte et svare leven nede fra parkeringsplassen. Ja det var fugl jeg hørte og det minte om hakkespett. Jeg fant fram kameraet og gikk nedover. Da så jeg en fugl som fløy ut av tre og satte seg på en stolpe litt bortenfor. Ganske riktig, det var en hakkespett, men ikke flaggspett som vi har hatt mye av i det siste.
Etter å ha studert bildene og sjekket fugleboka kom jeg til at det var en grønnspett. Sannsynligvis er det en ungfugl,



Da grønnspetten hadde fløyet av gårde ble jeg var en annen fugl som kom flyvende forbi på ganske god avstand. Jeg fikk tatt et bilde, men avstanden gjorde at bildet ikke ble så detaljert og skarpt som ønskelig.
Sannsynligvis er det en spurvehauk. Både størrelse, form og fjærdrakt tyder på det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar