mandag 9. april 2018

Nordlys på en mandagskveld

Ja jeg er i den situasjon at jeg kan reise på hytta akkurat når jeg selv vil. Værmeldinga var fin. Ja til og med nordlysvarslet var bra for hele uka faktisk. Denne uka er siste sjanse for å kunne ta bilder av nordlyset for sommerlyset ødelegger alt :-)
Jeg sjekket forholdene cirka kl 2300. Joda her var det nordlys. På med klærne og samle sammen utstyr. Fem minutts tur ned til sjøen. Dessverre som ofte ellers var nordlyset på nedadgående da jeg fikk tatt de første bildene. Men jeg fikk da noen. Det som er vist her var jo ikke så verst ser jeg nå med fin blå- og fiolett farge i tillegg til det grønne.


Bildet er tatt nede i vika der vi har båtene liggende om sommeren. Holmen midt i bildet er Notskjæret.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar