tirsdag 10. april 2018

På an igjen med nordlys

Forrige kveld, mandag, var ja litt sein ut. Denne kvelden klaffet det mye bedre. Jeg gikk ut i halvellevetiden da det begynte å bli mørkt. Jeg så litt antydning til nordlys. Et kvarter etter at jeg hadde rigget meg til kom nordlyset. Det varte ikke mange minuttene men nok til at jeg fikk noen bilder. Seinere på kvelden var det litt av og på. Jeg avsluttet litt over midnatt. Da var det helt stille. Dessuten var det litt disig (eller var det skyer) ute i havet.
Alle bildene er tatt i Sandvika der vi har båtene liggende om sommeren. Holmen midt i bildet er Notskjæret.





Den blå og lilla fargen i dette bildet er ikke lett å se med bare øyet på denne tiden av året rett etter solnedgang og med mye lysforurensing. Men kameraet greier å fange det. Vi ser litt av det i de andre bildene også, men i dette bildet kom det for fullt.


Det var siste kvelden på hytta for denne gangen. Skulle gjerne vært her noen kvelder til da nordlysvarslet er bra for hele uka.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar