tirsdag 10. april 2018

Tur rundt Rømmesfjellet

Turen gikk langs veien som går rundt Rømmesfjellet, et fjell som kneiser bak Lysøysund. Turen ble på 7 km i nydelig vær og 8-9 grader. Litt sur motvind enkelte steder. Jeg hadde som vanlig med meg fotoapparatet.
Det er litt vår i dette bildet selv om ingenting er grønt ennå. Våren i dette bildet er høy sol og snø på vikende front.


Ved siden av Rømmesfjellet er Litlrømmesfjellet vist i bildet nedenfor. Dette fjellet har et ganske tjukt sjikt med en rødaktig bergart som jeg tror er thulitt.


Kråka fikk også vær med i dag siden jeg ikke fikk tatt et ordentlig bilde av spurvehauken jeg så. Den er vanskelig å få tatt bilde av da den vingler hit og dit ustanselig. Men kråka var jo fin den der den satt på tynn grein høyt oppe i et tre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar