fredag 8. mars 2013

Bålpanne på plass

I ettermiddag hadde vi med oss nyanskaffet bålpanne til hytta. Den tenker vi å bruke både til kos og til grilling. Vi fikk prøvd den allerede i kveld til grilling av pølser sammen med barnebarna Pia og Nikolai.



Bålpanna er av typen Umas kjøpt på OBS Bygg til 1290 kr. Tror kanskje jeg hadde kjøpt den noe dyrere bålpanna av typen Espegaard (finnes bl.a i Felleskjøpbutikken) dersom jeg hadde kjøpt om igjen. Det var nemlig en blandet fornøyelse å montere den jeg kjøpte. Det manglet f.eks tre muttere for innfesting av de tre føttene (fant til slutt muttere i mitt eget verktøyskrin som kunne brukes), den ene braketten for å sette grillristen på var helt feil laget og gjorde det vanskelig å plassere grillristen, den ene braketten kunne ikke settes ordentlig på plass i et firkantrør på grunn av metallbiter inni røret (sannsynligvis rester etter sveising).
Jeg fikk da skrudd sammen bålpanna til slutt og fikk brukt den. Men det er ganske irriterende med så mye feil. Hvem kvalitetssikrer det som sendes ut? Eller får man det man betaler?
Jeg har iallfall allerede sendt en lang mail til produsenten og påpekt alle feilene. Venter spent på svar.
Vær: Helt klar himmel, vindstille og -6 grader.
Etterord: Ny og bedre bålpanne er anskaffet. Se blogginnlegg Ny bålpanne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar