torsdag 12. oktober 2017

Fuglene på foringsplassen

Ja jeg har tatt bilder av fuglene flere ganger før. Denne gangen prøver jeg ny teknikk. Jeg sitter inne i stua og drikker kaffi mens jeg tar bilder. Trenger ikke se ut av vinduet en gang. Fotoapparatet setter opp sitt eget trådløsnett som telefonen kobler seg til. Da har jeg telefonen som fjernkontroll med "live" overføring av bilde fra fotoapparatet. Jeg ser med andre ord alt som skjer. Når motivet ser OK ut trykker jeg på utløseren på telefonen.

Først er det en spettmeis.


Deretter en flaggspett.


... og til slutt er det kongen sjøl på foringsplassen, nemlig nøtteskriken.




Ulempen med å ta bilder på denne måten er en liten tidsforsinkelse på 1-2 sekunder. Videre er det jpeg- og ikke raw-format på bildene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar