onsdag 8. august 2012

Defekt coil funnet og reparert

Det var en av coilene som var defekt. Det betyr at motoren gikk på bare to av de tre sylindrene. Et trenet og musikalsk øre vil selvsagt kunne høre det, men ikke jeg som verken er trenet eller musikalsk. Så lyden fra motoren og det at mye av kraften i motoren var borte var egentlig en grei indikasjon på at en av sylindrene ikke var i drift.
Uheldig var det også at problemene oppstod rett etter at jeg hadde fylt på bensin som hadde overvintret og som jeg også trodde hadde fått vann i seg. Men dette var altså ikke problemet i det hele tatt.
Stadsbygd båtsenter ga meg god service som jeg også har nevnt i et tidligere innlegg om mottakelsen jeg fikk. Og ikke nok med det dagen etter ringte de og sa at motoren var reparert og kunne hentes. Det må en kunne kalle kjapp levering.
Bildet nedenfor viser Stadsbygd båtsenter med verksted og båthotell.


Det var altså defekt coil. En av de tre. Hvilken av de tre kan du finne ut ved å trekke av plugghetta en om gangen. Kjører motoren fortsatt har du trukket av den defekte. Stopper den har du trukket ut en av de to som virker, og da har du bare en aktiv coil. Da stopper motoren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar