fredag 8. september 2017

Eksplosjon på sola ...

... og kraftig nordlys i vente. Jeg dro til Liafjellet bortenfor hytta for å få god utsikt til det som måtte komme av nordlys. På plass klokka halv ni. Intet nordlys ennå. Men månen kom opp litt over ni så da tok jeg bilder av den i stedet. Klokka elleve gikk jeg ned av fjellet. Ikke antydning til det varslete nordlyset.
En halvtime over midnatt startet det. Da var jeg på hytta og ikke på fjellet. Men bilder ble det allikevel.
Himmelen var dekt av nordlys i alle retninger. Det første bildet er i retning fjellet jeg var på tidligere i kveld.


Dette bildet er i retning nord tatt fra terrassen på hytta. Nordlys i alle retninger her også.


Over hytta i retning sør fikk jeg en fint fargerikt bølgende teppe av nordlys. Fullmånen var også med.


Vær: Ganske varmt til å være en nordlysnatt med 12-13 grader. En del vind fra øst som bekymret meg litt siden det var snakk om eksponeringer på 10 sekunder. Men det ser ut til å ha gått bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar