fredag 16. april 2021

En helg med nordlys

Det startet på fredag kveld og natt til lørdag. Trolig var dette siste muligheten for å se nordlys denne sesongen siden kveldene blir lysere. Jeg gikk ut litt før kl 23:00. Da så jeg det var litt nordlys, og det tok seg opp etter hvert. På vei ned til vika tok jeg noen bilder både ved hytta og nede ved veien. Det er ved vika det er best. Her er det speiling i sjøen, det er en forgrunn og Notskjæret dekker det kraftige lyset fra et oppdrettsanlegg.



Båten du ser på bildet er min. Den ble lagt ut samme ettermiddag.

Etter ei stund roet det seg ned igjen for å ta seg opp igjen kl 01:30. Kl 02:00 gikk jeg hjem og gikk til sengs. En fin kveld hadde det vært. Selv om det roet seg ned kunn man ane blafring av svakt nodlys over hele himmelvelvingen. Altså ikke bare mot nord.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar