søndag 28. november 2021

En rødrev nedenfor hytta

Jeg gikk en tur over marka og ned til stranda nedenfor hytta. Det pleier å sitte en gråhegre der. Ganske riktig det satt en nå også. Men den fløy selvsagt når jeg kom. Ut over sjøen fløy den og inn mot stranda igjen litt lenger borte.

Men det pussige var at den bråvendte før den landet og fløy ut over sjøen igjen. Hva var dette tenkte jeg? Joda der satt det en rødrev.


Etter at hegren hadde fløyet spaserte reven ned i fjæra og rotet litt rundt. Etter ei stund har den nok været meg men den brydde seg ikke. Først da jeg gikk nærmere synes den det var nok og dro inn i et skogholt nær ved.


Det kunne blitt litt av en batalje dersom gråhegren ikke hadde oppdaget reven. Og jeg stod der med fotoapparatet mitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar