lørdag 4. februar 2023

Besøk hos fossekallen

Første turen på hytta i år lot seg ikke gjøre før i februar. Det var litt snø og vinterlige forhold. Noe av det første vi gjorde var å dra til Brekstad og kjøpte ny seng. Litt bortskjemt med god seng hjemme så nå ville vi ligge godt på hytta også.

Dagen etter på lørdag, etter en god natts søvn, var det en tur for å sjekke fossekallen. Joda den var der, to stk så det ut til. Jeg så at den ene returnerte til den samme steinen hver gang den hadde gjort et dykk så da var det bare å snike seg innpå den steinen usett for å få best mulig bilde. Det greide jeg ved å åle meg fram noen meter hver gang fossekallen var under vann.

Til slutt var jeg nære nok og fikk tatt mine bilder.


I dette siste bildet har jeg brukt lang lukkertid for å få bevegelse i vatnet. Utfordringen er å få fossekallen skarp i samme bilde. Da må den sitte stille og kameraet må holdes dønn rolig (godt hjulpet av fotoapparatets innebygde bildestabilisering). Som du ser av bildet gikk det greit.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar