onsdag 30. juli 2014

Fotovær på vei tilbake fra Hestbakkan

Da vi startet hjemturen fra fisketuren til Hestbakkan brygget det opp til regn på alle kanter av oss. Mørke regnskyer over Linesøya, over Lysøysund og sørover mot Ørland. I tillegg begynte det å blåse en del. Men det gjorde ikke meg noe. Jeg hadde fotoapparatet med og øynet derfor muligheten til noen fine bilder.

Det første bildet er fra Asenvågøy fyr som jeg har fotografert uttallige ganger. Denne gangen er jeg "utenfor" fyret og ikke fra skipsleia som jeg vanligvis tar bildet fra.


Det bygde seg opp et voldsomt skysystem over Linesøya. Jeg så ikke at det lynte, men regner med at det pøste ned med regn etter hvert.


Her er skysystemet over Linesøya ti minutter seinere. Stadig mer tungt og mørkt med andre ord. Noen minutter etter at dette bildet ble tatt begynte det å regne noe voldsomt rundt oss og all den fine utsikten til skyformasjoner forsvant.


Regnværet var ganske kraftig som du kan se av de neste bildene.


Kråka i bakgrunnen på det neste bildet. Det er her vi pleier å sette krabbeteinene.


Snart hjemme. Her passerer vi den røde staken ute ved Rogna.


Vær: Overskyet, kraftige regnbyger. Vind og stille, 18 grader. Sol og fint om kvelden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar