lørdag 19. juli 2014

Popup-telt av typen flextent

Nå har jeg fått meg enda en ny paviljong. Nå er det av typen telt som er god å ha når det regner (eller det plutselig kommer en regnbyge som det gjerne gjør om sommeren), når myggen og knotten er for nærgående og når det er litt kjølig. Fra før hadde jeg Biltemas paviljong (partytelt?) som det tok to vante personer minst en time å sette opp. Når er det snakk om max ett minutt for to personer. Det betyr at paviljongen kan hentes når de første regndråpene kommer og på mindre enn ett minutt har vi tak over hodet.
Slik ser den ut når den er tatt ut av medfølgende lerrettspose.


To personer greier fint å trekke ut hjørnene. Best er det selvsagt med fire personer som trekker i hvert sitt hjørne.


Slik ser den ut helt uttrukket. Høyden er nå cirka en og en halv meter. Deretter er det bare å trekke ut beina til ønsket høyde. Det finnes flere innstillinger for høyde.


Slik ser den ut ferdig satt opp. Vegger settes også opp på noen få minutter.


Paviljongen kan suppleres med vegger (som også er meget snare å henge opp med borrelås). Jeg kjøpte to sett: Ett sett med myggnetting for varme sommerkvelder og ett sett med vinduer for kjølige kvelder.
Paviljongen fant jeg på flextents.com. Tre dager etter bestilling hadde jeg pakkene på døra. Paviljongen er meget solid. Primærkundene er nok utstillere på messer innendør og utendørs. Finnes i Basic- og Pro-utgave. Jeg kjøpte Pro-utgaven fordi den har tykkere duk og den har mulighet for å velge forskjellige typer vegger. Basic-utgaven har kun heldekkende vegger uten vindu.
Prisen er selvsagt også en annen en den du får på Biltema. Selve rammen og taket i Pro-utgave og størrelse 3x3 meter kom på litt over 2 tusen. Med to sett med vegger og frakt kom hele greia på 6000 kroner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar