fredag 25. mai 2012

Det jobbes fortsatt med peisen ...

... men det går sakte framover, mest på grunn av at det har vært både kaldt og vått i været. Men i dag fredag fikk jeg vær godt nok til å prime platten.


Det er nødvendig for at neste strøk som er sementmembran, skal feste seg skikkelig. Sementmembran trengs for å hindre at vann trenger ned i det støpte fundamentet og forårsaker frostsprenging om vinteren.
Jeg spente også opp en presenning over hele plassen i tilfelle det skulle komme ei regnbyge eller to, noe som lett kan skje nå om dagen, eller rettere sagt om natta.


Jeg prøvde meg også på å legge noen fliser på søndagen, men ga opp det på grunn av noen skjevheter i hjørnevinkelen som ikke var helt 90 grader likevel. Fant derfor ut at å legge flisa rett ikke ville bli pent, men heller gå over til diagonal legging av flis. Med diagonal legging av flis kan små skjevheter mye lettere kamufleres.
Mer om denne historien når flisleggingen er ferdig og jeg kan vise et bilde av flisene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar