torsdag 19. juli 2012

Sommerfugljakt med fotoapparat

I Skammingen (ja vi var på tur dit i dag) oppdaget jeg noen små sommerfugler. Det kunne jo være artig å se om jeg kunne få noen blinkskudd av disse. Som tenkt så gjort. Jeg la meg på knærne og noen ganger helt flat for å ta bildene. Men sommerfuglene dro videre og jeg etter dem igjen. Men noen bilder ble det jo. Noen ganske bra også synes jeg.



Men jeg erfarte jo også at det er ikke lett å ta bilder av små dyr som dette. De sitter ikke i ro særlig lenge. Man ønsker jo stor dybdeskarphet på bilder som dette slik at sommerfuglen blir skarp over det hele. Men det er ikke lett når avstandene er så små som dette. Man kan jo selvsagt bruke mindre blenderåpning, men det er på bekostning av lukkerhastighet som blir lengre og da er det lett for at bildene blir uskarpe over det hele.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar