lørdag 8. september 2012

Tamme småfugler under fuglemateren

Jeg merket at det var en fugl under fuglemateren som ikke var redd i det hele tatt. Jeg kom ganske nære uten at den var redd. Denne måtte jeg ta bilder av tenkte jeg og gikk inn for å hente fotoapparatet. Og ganske riktig den lot seg villig fotografere. Jeg var bare et par meter unna før den fløy avgårde. Men den kom tilbake igjen ganske snart. Mens jeg hold på og tok bilder av denne ene kom det faktisk enda en.
Det må være ungfugler dette, og om de var syke eller bare uerfarne skal jeg ikke si sikkert. Forresten så tror jeg at den ene (som jeg tror er en bokfink) virket litt syk. Den var langsom i bevegelsene og den hadde et stort brystparti som kunne se ut som en utvekst. Husker jeg ikke feil hadde vi en undulat for mange år siden som også var syk med et slik forstørret brystparti.

De første to bildene viser det som jeg tror er en bokfink.



Her er et bilde av den andre fuglen som også ville være med. Den var like tillitsfull som den første. Den så frisk ut og normalt rask i bevegelsene. Jeg tror det er en ungfugl av en grønnfink.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar