søndag 27. mai 2018

Mus i bua

Ja det har vært mus i bua i vinter. I dag var dagen for å sjekke ut hva de hadde ødelagt. Det var en god del som det var spis på og pisset på. Det var plastikk av typen badebasseng og badeballer. Videre var det hengekøye som det var spist hull i pluss en del andre ting. Heldigvis var gummibåten ikke rørt.
Hvordan i alle dager greide mus å ta seg inn i bua tenkte eg. Museband er brukt rundt hele bua. Jeg sjekket disse men fant ikke noen åpenbare hull de kunne ta seg gjennom. Men det sies også at mus trenger ikke store hullet. Derfor tettet jeg alle hullene (som jo allerede var sperret med museband) med treklosser. Ja det ble nærmere 40 stykk det. Så får jeg følge ekstra grundig med til vinteren.
Det hører med til saken at i den bua oppbevares fuglemat til fóringsstasjonen. Musene kjente nok lukta og var derfor ekstra motiverte tenker eg.


Men oppi alt dette rotet fikk jeg jo ryddet i bua, og ikke minst kastet en god del som ikke hadde vært ute av bua på ganske mange år. Haugen til venstre på bildet er det som måtte kastes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar