onsdag 19. februar 2020

Rydding i buskas

Med jevne mellomrom tar jeg en ryddeaksjon i buskaset nedenfor hytta. Denne gangen har jeg god hjelp til ryddingen. Instruksen var å ta de høyeste og klippe av så lang nede som mulig. Jeg måtte terpe litt på den før den gikk inn.
Loke og Marius har nettopp startet arbeidet.


Loke drar på skikkelig her og legger hele tyngden bakover. Men det hjelper ikke.


Her ser det ut til å gå bedre. Her ser det ut til å gå bedre med det ene håndtaket mot magen og ett godt tak med hendene i det andre.


Marius flytter på ei stor grein.


Jonas har funnet fram saga.



Oversiktsbilde som viser hele buskaset som det ryddes i.



Alt av greiner og trestammer må samles på ett sted slik at de enkelt kan kjøres gjennom greinkutteren. Her er det Marius og Jonas som drar med seg et knippe med greiner. Litt veiledning her også: "Prøv å samle alle med tjukkeste enden i retningen du skal dra greinene". Jeg tror det gikk inn etter hvert.


Alt samles opp på plattingen.


Dette ser jo riktig bra ut. For meg er det bare å ta noen spredte stammer her og der. Greit å få gjort dette før lauvet kommer. Og det kan jo komme når som helst slik klimaet oppfører seg nå om dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar