onsdag 15. juli 2020

Mathias fikk problemer med sykkelen

Mathias besøkte oss på hytta. Han kom kjørende med sykkelen og ankom i kveldingen. Han overnattet og dro tilbake igjen dagen etter. Det var tydelig at det å kjøre motorsykkel var mye morsommere enn å bli på hytta.
Men på hjemturen fikk han problemer i den første bakken. Kjeda datt av. Heldig at det skjedde bare noen hundre meter fra hytta. Det var mer hell også. Les videre. 
Mathias ringte meg da jeg var nede i vika. Han fortalte hva som var skjedd. Jeg fortalte at motorsykler ikke var mi greie men jeg skulle ta med meg verktøy og komme så fikk vi improvisere.
Men før jeg rakk fram hadde det stoppet en kar som spurte om han trengte hjelp. Han tilbød seg å hjelpe. Måtte bare innom hytta først og hente verktøy. Det var ikke en hvemsomhelst. Han fikk sin første motorsykkel da han var 17, og den fikk han i seks kasser. Brukte vinteren på å sette den sammen. Han var nok meget ivrig etter å hjelpe. Endelig få skru på en motorsykkel igjen. For Mathias var det det beste som kunne skje. 
Innen halvtimen var gått var kjeda på plass og strammet opp slik at det ikke skulle skje igjen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar