onsdag 5. mai 2021

Trening eller fotografering?

Noen dager i uka driver jeg og løper på veien langs stranda. Det kan være litt forstyrrende fordi på denne tiden av året kommer det nye fugler stadig vekk. I dag for eksempel da jeg løp bortover veien så jeg en liten fugl som jeg ikke kjente igjen. Hva skulle jeg da gjøre? Droppe løpingen og hente fotoapparatet? Eller skulle jeg bare fortsette løpingen og heller ta bilde av fuglen etter løpingen, og håpe at den fortsatt var der. Det var ennå en halvtime igjen. Det endte med at løping trumfet fotografering.

Jeg passerte stedet der fuglen var flere ganger, og den var der hele tiden. Etter løpingen hentet jeg fotoapparatet og fant fuglen omtrent på samme stedet. To dager seinere ved neste løpetur var den der også.

Det var en steinskvett.


Mens jeg gikk der og kikket i fotoapparatet ned mot steinskvetten hørte jeg en kraftig lyd av fugler over hodet mitt. Det var fire traner som fløy over meg på vei mot Olden. På bildet nedenfor ser du tre av dem.


Her et nærbilde idet de fløy rett over meg.

Hadde jeg avbrutt løpingen og dratt hjem og hentet fotoapparatet er det ikke sikkert jeg hadde fått med meg tranene. Et godt valg med andre ord.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar