onsdag 28. juli 2021

Bra fuglefangst over 2 dager

Ut på sjøen har jeg alltid med meg to kameraer: Ett sony-kamera med teleobjektiv for fugler og ett Gopro-kamera for barnebarn. Onsdag og torsdag ble det bra klaff på fugler.

Onsdag dro vi ut til Lyngholmen. Der ble det treff på grågås som kom flyvende mot meg der jeg satt med kameraet innen armlengde. På ganske nært hold oppdaget de meg og gjorde en unnamanøver, og akkurat da fikk jeg tatt et bilde.


Da vi kom hjem igjen og skulle fortøye båten dukket denne storskarven opp. Det var kun et par meter fra båten så den ble nok litt forfjamset.


Dagen etter, på torsdag, dro vi ut til Asen. På "baksida" av Asen lettet det fire havørner fra en bergvegg. På bildet nedenfor den som kom nærmest oss, på vei fra bergveggen og ut til et skjær lenger ute.


Denne gangen var det en gråhegre som stod på et skjær i vika der vi fortøyet båten. Jeg brukte jollen for å komme litt nærmere. Hegren hadde jo selvsagt oppdaget meg forlengst, men den holdt stand. 


Til slutt kom jeg selvsagt for nære. Da ble det et fluktbilde i stedet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar