lørdag 19. februar 2011

Hytta skal bli hvit - innvendig

Da er vi i gang. Panelet skal males etter at det har hengt på veggen og i taket i tre og et halvt år. Nå har jeg startet på en prosess som ikke kan reverseres. Men bevares, jeg startet på dette fordi jeg tror det blir fint. Brunt og kvistete panel er ikke pent nå lenger. Merkelig det i grunnen fordi før i tiden var det jo pent :-)
Planen er å bli ferdig med hele stua til påske. Det betyr at turen går til hytta hver helg. I dag startet jeg med første strøk med sperregrunn. To strøk trengs for å holde unna alle uhumskhetene og kvaen som finnes i treverket. Deretter er det to strøk med aktuell panelmaling. I tillegg skal vinduene også tas.
Videre planer er kjøkken og gangområdet i den gamle delen av hytta. Kunne vært greit å bli ferdig med alt dette til utesesongen begynner for fullt, dvs i mai måned.


Bildet over viser det jeg greide på lørdag, dvs etter at vi først hadde ryddet stua, lagt papp på golvet etc. I morgen søndag blir det ingen maling da vi drar tidlig hjem til Ines bursdag. Neste helg blir det to fulle dager og da regner jeg med å bli ferdig med første strøk av grunning i hele stua.

Været i dag: Tynt skydekke, sol innimellom, -1 grader, lite vind.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar