tirsdag 10. mai 2022

En tur nedom hytta med fotoapparat

I dag ville jeg sjekke om noen av trekkfuglene fra i fjor har kommet tilbake. Fra før har jeg sett og hørt gransanger og løvsanger. Nå var det andre som skulle sjekkes.

Steinskvetten er på plass.


... og her er buskskvetten. I samme område som i fjor. Ja til og med på den samme gjerdestolpen.


Daglig hører vi grønnspetten rundt hytta med sin hånlatter (ja den høres slik ut enkelte ganger) og hakkingen på trestammer og strømstolper. Nå hørte jeg den fra et lite skogholt nedenfor hytta. Kanskje jeg kan få et bilde av den på trestamme nå til forskjell fra de mange bildene jeg har av den på en telefonstolpe.
Joda jeg var heldig. Her er den på en bjørkestamme før den la i vei igjen tilbake til strømstolpen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar