mandag 5. juli 2010

Hagearbeid på hytta ....

... eller ka det kalles når man rydder unna kratt, skog og høyt gras. Med bensindrevet klipper har en god aksjonsradius og det går unna i stor fart. Mange herlige dufter og sprut av grønske i ansiktet når man klipper på denne måten, f.eks sterk lukt av mentolatum flere steder. Det er kanskje en eller annen mynteplante, men jeg vet ikke hvilken. Får kanskje være litt mer oppmerksom neste gang jeg kjenner lukten.

Det blir jo ganske fint etter en slik runde med klipperen, nærmest frisert. Men lenge varer det jo ikke.

Så litt agurknytt fra hytta. Bildet under skulle vise en fin rad med sukkerertplanter. Men cirka en tredel er spist opp av "noen". Jeg tror det er av en nærgående hare som vi observerte forrige gang vi var på hytta. Men sikker kan jeg jo ikke være. Det kan også være et rådyr. Disse har blant annet vært i jordbæra.

Ellers var vi på Brekstad på handlerunde i dag. Kjøpte blant annet en krabbekoker for gass. Ganske praktisk da det kan være greit å koke krabben utendørs. Mekk-butikken på Brekstad gjorde susen (kanskje jeg får tilsendt vareprøver etter denne varereklamen på bloggen :-) )

Vær: Ble ganske overrasket da jeg gikk ut på terrassen i morges kl 0900. Det var 24 grader, sol og vind fra sør. Men det varte ikke lenge. Allerede etter et par timer var vinden snudd til vest og temperaturen falt til 17-18 grader. Og slik varte det dagen ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar